زیباییسلامتی

10 ماسک پاکسازی پوست و تاثیر آن تا عید نوروز【سال 1403】❤️ + عکس

در این مقاله قصد داریم تا 10 ماسک پاکسازی پوست و تاثیر آن تا عید نوروز سال 1403 را برای شما عزیزان بازگو کنیم. تا عید نوروز زمان زیادی باقی نمانده و بسیاری از افراد به خصوص خانم ها به دنبال راهکار مناسب برای پاکسازی پوست خود هستند تا در عید پوستی شفاف و صاف داشته باشند. روش های مختلفی وجود دارد که شما می توانید با کمترین هزینه و در منزل خودتان ماسک مناسب پوستتان را آماده و استفاده کنید. ماسک های طبیعی علاوه بر آنکه مغذی بوده و پوست را شاداب می کنند هزینه زیادی هم ندارند و می توان با کمترین مواد اولیه آن ها را آماده کرد. با ما همراه باشید تا در ادامه به 10 نوع از این ماسک ها اشاره کنیم.

چرا پوست نیاز به پاکسازی دارد؟

پوست مهم ترین لایه بیرونی بدن هر انسان را تشکیل می دهد به همین دلیل مراقبت از آن بسیار ضروری و حیاتی بوده و نیاز است هرچند وقت یکبار برای مراقبت بهتر آن را پاکسازی کنیم. استفاده از انواع ماسک برای تمیز کردن عمقی پوست به شما کمک می کند پوستی صاف و درخشان داشته باشید.

عدم توجه به پوست و تاخیر در پاکسازی آن می تواند مشکلات و بیماری های پوستی را به دنبال داشته باشد. از سوی دیگر انواع ماسک پاکسازی کمک می کند تا برخی از انواع مشکلات شایع پوستی مانند خشکی، التهاب، جوش های ریز و موارد مشابه درمان شود. اگر پوستتان دچار مشکلات زیادی شده می توانید در کنار پاکسازی به بهترین متخصص پوست و مو در ایران برای درمان مراجعه کنید.

در کنار مراجعه به متخصص ما 10 ماسک پاکسازی پوست و تاثیر آن تا عید نوروز سال 1403 را برایتان بیام می کنیم تا در کنار درمان بتوانید روند بهبودی پوستتان را سریع تر کنید. مهم ترین کاری که یک ماسک پاکسازی انجام می دهد آبرسانی و تامین رطوبت مورد نیاز پوست است.

البته به این نکته هم باید توجه داشته باشید که چه نوع ماسکی را برای پاکسازی انتخاب می کنید چرا که ماسک ها انواع مختلفی داشته و شما باید با توجه به پوست خود نوع مناسب را انتخاب و استفاده کنید. از مهم ترین مزیت های پاکسازی پوست به صورت عمقی می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • پاکسازی عمیق پوست می تواند منافذ مسدود شده را باز کرده و پوست کمتر دچار التهاب و جوش می شود.
  • ماسک هایی که پاکسازی عمیق انجام می دهند جوش های سرسیاه و سرسفید را کاملا تخلیه می کنند.
  • برای پوست هایی که مستعد جوش و آکنه هستند بهترین کار استفاده از ماسک پاکسازی است.
  • پاکسازی اصولی پوست سبب جذب هرچه بیشتر محصولات مراقبت از پوست خواهد شد.
  • پاکسازی با ماسک مناسب می تواند چین و چروک های پوستی را کاهش داده و روند پیری پوست را به تعویق بیندازد.

امروزه انواع مختلفی از ماسک های پاکسازی به صورت آماده در بازار موجود هستند که هرکس با توجه به نوع پوست خود می تواند تا قبل از فرار رسیدن عید نوروز آن ها را تهیه و استفاده کند.

در کنار ماسک های آماده در بازار شما می توانید با درست کردن ماسک هایی که مواد اولیه آن در هر خانه ای وجود دارد به راحتی پوستتان را عمقی پاکسازی و تمیز کنید. استفاده منظم از این ماسک پوست را به مرور سفت، سالم و روشن تر خواهد کرد.

چرا پوست نیاز به پاکسازی دارد؟

10 ماسک پاکسازی پوست و تاثیر آن تا عید نوروز 1403

تا عید نوروز زمان زیادی باقی نمانده اما نگران نباشید در همین زمان کوتاه ما 10 ماسک پاکسازی را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید در کمترین زمان پوست خود را تمیز، صاف و یکدست کنید و در عید نوروز بدرخشید.

1- پاکسازی پوست با ماسک خاک رس تا عید نوروز  

خاک رس یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین مواد اولیه ای بوده که برای تمیز کردن پوست استفاده شده است. انواع ماسک خاک رس آماده در بازار وجود دارد اما شما می توانید خودتان هم در خانه آن را آماده و برای پاکسازی استفاده نمایید. درست کردن این ماسک کار سخت و پیچیده ای نیست! کافیست خاک رس را از عطاری تهیه و با آب، شیر، عسل یا ماست مخلوط و پس از یکدست شدن روی پوست خود قرار دهید. این ماسک به خوبی می تواند آلودگی و چربی های اضافه را از روی پوست پاک کند. ماسک خاک رس در واقع یک سم زدای قوی برای پاکسازی پوست محسوب می شود.

پاکسازی پوست با ماسک خاک رس تا عید نوروز  

2- ماسک عسل بهترین ماسک پاکسازی پوست

اگر می خواهید معجزه را روی پوستتان احساس کنید از ماسک عسل غافل نشوید. برای پاکسازی پوست صورت کافیست قبل از استحمام عسل را با کمی آبلیمو مخلوط کرده و پس از یکدست شدن بر روی پوست قرار دهید. عسل خواص ضد باکتریایی دارد و برای افرادی که پوستی مستعد آکنه و جوش دارند بسیار مناسب است. اگر فرصت کافی ندارید می توانید این ماسک را به صورت آماده هم از بازار خریداری کنید.

3- پاکسازی پوست تا عید نوروز با جوانه گندم

از جوانه گندم برای پاکسازی پوست غافل نشوید. اگر می خواهید تا عید نوروز پوستی پاک، سالم و شفاف داشته باشید تا وقت دارید ماسک جوانه گندم را تهیه کرده و از آن برای پاکسازی عمقی پوستتان استفاده کنید. برای درست کردن این ماسک کافیست تا به مقدار مورد نیاز جوانه گندم را پودر و با کمی ماست کم چرب مخلوط کنید تا سفت شود. ماسک را روی پوست قرار داده، به صورت دورانی ماساژ دهید و بگذارید 15 دقیقه بماند. پس از آن با آب ولرم پوست را شسته و به آن آبرسان یا کرم مرطوب کننده فاقد چربی بزنید. این ماسک پوست را سفت و چین و چروک ها را کاهش می دهد.

پاکسازی پوست تا عید نوروز با جوانه گندم

4- ماسک زغال فعال برای پاکسازی پوست تا عید نوروز

 یکی از 10 پیشنهاد ما برای پاکسازی پوست که تاثیر آن تا عید نوروز مشخص شود استفاده از ماسک زغال فعال است. برای درست کردن این ماسک کمی زغال فعال از بازار تهیه کنید، آن را را یک قاشق آب لیمو و گلاب ترکیب و هم بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست شده و روی پوست به مدت 15 دقیقه قرار دهید. این ماسک به مانند یک لایه بردار حرفه ای عمل کرده، جوش های سرسیاه را از بین می برد و منافذ مسدود شده پوست را باز می کند.

5- ماسک آلوئه ورا برای پاکسازی پوست تا عید نوروز

یکی از بهترین ماسک های خانگی که البته به صورت آماده هم می توانید تهیه کنید ماسک آلوئه ورا است. تهیه این ماسک در خانه کار راحتی است. یک برگ آلوئه ورا را خریداری، آن را برش داده و ژل آلوئه ورا با یک کارد نوک تیز جدا کنید. ژل را در یک ظرف با کمی گلاب مخلوط کرده و آن را به مدت 15-10 دقیقه بر روی پوستتان قرار دهید. ماسک آلوئه ورا جای جوش، سوختگی و لکه های روی پوست را کمرنگ و سبب بازسازی و افزایش گردن خون و در نتیجه جوان تر شدن پوست خواهد شد.

6- پاکسازی پوست تا عید نوروز با ماسک زردچوبه

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما اگر می خواهید در کنار پاکسازی، پوستی شفاف و بسیار روشن داشته باشید از ماسک زردچوبه غافل نشوید. ترکیب زردچوبه و کمی آب لیموی تازه می تواند به مانند یک لایه بردار بسیار قوی عمل کرده، پوست را عمیقا پاکسازی و درخشان کند. این ترکیب جزء محبوب ترین ماسک های پاکسازی پوست در سراسر جهان است.

پاکسازی پوست تا عید نوروز با ماسک زردچوبه

7- ماسک آب برنج برای پاکسازی پوست تا عید نوروز

احتمالا شما هم بارها از خود پرسیده اید راز شادابی و شفافیت پوست مردمان آسیای جنوب شرقی چیست؟ ما برایتان خواهیم گفت که راز این شفافیت استفاده از ماسک های طبیعی برای پاکسازی است. یکی از این ماسک های پرطرفدار ماسک آب برنج است. این ماسک علاوه بر لایه برداری، پوست را تغذیه کرده وبه جوانسازی پوست و پیشگیری از پیری زودرس کمک می کند. کافیست تا به مقدار مورد نیاز آب برنج را با عسل و شیر مخلوط کرده، آن را روی پوست قرار دهید و پس از 20 دقیقه بشویید.

8- پاکسازی پوست تا عید نوروز با ماسک گلاب و گلیسیرین

گلاب مایعی خوشبو که از تقطیر گل محمدی به دست می آید و یکی از بهترین مواد اولیه برای پاکسازی پوست به خصوص صورت است. اگر تصمیم گرفته اید پوستتان را تا عید نوروز مثل آینه کنید ماسک گلاب و گلیسیرین بهترین راهکار است. نصف پیمانه گلاب و یک پیمانه گلیسیرین را باهم مخلوط کرده و شب قبل از خواب روی پوست بگذارید و صبح با آب ولرم شستشو دهید. این ترکیب به دلیل اکسیدان بالا می تواند شما را از شر خشکی، اگزما و چین و چروک نجات دهد.

9- ماسک قهوه برای پاکسازی پوست تا عید نوروز

استفاده از قهوه به عنوان ماسک یک روش طبیعی برای پاکسازی پوست بوده که اثری باورنکردنی از خود بر جای می گذارد. مخلوط قهوه با دارچین به مانند یک اسکراب طبیعی چربی های اضافه پوست را از بین برده، آلودگی های روی پوست را تمیز و منافذ را باز و التهابات پوستی را از بین می برد. اگر می خواهید پوست خود را تحریک کنید تا سلول های جوان و تازه رشد کنند و پوستتان روشن تر از قبل شود دارچین و قهوه را باهم مخلوط و به صورت ماسک درآورده و آن را به مدت 10 دقیقه روی پوست قرار دهید.

ماسک قهوه برای پاکسازی پوست تا عید نوروز

10- پاکسازی پوست با ماسک سفیده تخم مرغ تا عید نوروز

اگر به دنبال آن هستید که تا عید نوروز برای جوانسازی، سفت کردن پوست و از بین بردن چروک های پوستتان کاری انجام دهید بدون شک ماسک سفیده تخم مرغ به دلیل خواص ضد التهابی بهترین انتخاب خواهد بود. سفیده تخم مرغ را می توانید با کمی نشاسته ذرت، آبلیمو، عسل، جوی دو سر یا ماست مخلوط و به عنوان ماسک استفاده کنید. دقت داشته باشید که سفیده را ابتدا باید بزنید تا کاملا پف کند و سپس با یکی از این مواد که گفته شد مخلوط و برای رفع چین و چروک، سفت شدن و شفاف شدن پوست استفاده نمایید.  

مراقبت ها و توصیه های قبل از پاکسازی پوست

همه ما می دانیم که استفاده از ماسک های مختلف چه آن ها که به صورت آماده از بازار می خریم و چه ماسک های خانگی برای پوست و و پاکسازی بهتر آن مفید بوده و تاثیر قابل توجهی روی پوست می گذارند.

با نزدیک شدن به عید نوروز استفاده از ماسک به خصوص برای پوست صورت بیشتر می شود و به همین دلیل ما علاوه بر آنکه 10 ماسک پاکسازی پوست و تاثیر آن تا عید نوروز سال 1403 را برایتان بیان کردیم توصیه ها و مراقبت های قبل از استفاده را هم به شما یادآوری می کنیم. این نکات به شما کمک می کند که در کنار حفظ سلامت پوستتان، زیبایی و شادابی را به آن هدیه کنید.

  • ماسکی را انتخاب کنید که مناسب پوستتان باشد و بتواند علاوه بر پاکسازی، پوست را تغذیه و آبرسانی کند.
  • قبل از استفاده از هر نوع ماسک پاکسازی حتما صورت خود را با شوینده مناسب پوستتان شسته تا منافذ باز و ماسک بتواند به عمق پوست نفوذ بیشتری کند.
  • مداومت در پاکسازی پوست داشته باشید و هر نوع ماسکی که انتخاب کرده اید را حداقل دوبار در هفته استفاده نمایید تا عید نوروز پوست شفاف و بدون چین و چروک باشد.
  • فرقی نمی کند که پوستی خشک و حساس دارید یا چرب و مختلط، حتما پس از استفاده از ماسک پاکسازی از کرم مرطوب کننده یا آبرسان استفاده کنید تا اثرات ماسک بیشتر جذب پوست شود.
  • بهتر است برای قرار دادن ماسک روی پوست از براش استفاده کنید. رعایت موارد بهداشتی و تمیز بودن دست ها موقع استفاده امکان انتقال آلودگی را به حداقل ممکن می رساند.
  • اگر نمی دانید ماسک پاکسازی که انتخاب کرده اید مناسب پوستتان هست یا نه، ابتدا کمی از آن را روی قسمت کوچکی از بدن امتحان کرده و در صورتی که حساسیت نشان داد برای پوست قسمت مورد نظر استفاده نمایید.

علاوه بر مواردی که عنوان شد دقت در انتخاب نوع ماسک نباید فراموش شود. در بازار انواع و اقسام مختلفی از ماسک های مناسب پاکسازی با قیمت های مختلف برای فروش عرضه می شوند اما گران تر یا ارزان تر بودن همیشه نشان دهنده کیفیت نیست.

آنچه مهم است انتخاب محصولات پاکسازی از برندهای معتبر و دارای تائیدیه سلامت است. از خرید ماسک های متفرقه خودداری کنید و برای سلامتی پوست خود بهترین ها را انتخاب نمایید.

نکته مهم دیگر آن است که هر نوع ماسک برای پوست قسمتی از بدن مناسب است، به طور مثال ماسکی که برای دور چشم و کاهش پف یا سیاهی دور چشم استفاده می شود با ماسکی که برای خود صورت یا دیگر قسمت های بدن مصرف می شود متفاوت است. در زمان انتخاب این مورد را در نظر داشته باشید.

مراقبت ها و توصیه های قبل از پاکسازی پوست

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا 10 ماسک پاکسازی پوست و تاثیر آن تا عید نوروز سال 1403 را برایتان بیان کنیم. همه ما با نزدیک شدن به عید نوروز به فکر پاکسازی و شفاف سازی پوست خود می افتیم. راه های زیادی وجود دارد که صورت را پاکسازی کرد؛ یکی از این راه ها استفاده از ماسک است. ماسک پاکسازی را هم می توان به صورت خانگی و هم آماده تهیه کرد. هر فرد می تواند با توجه به نوع پوست خود یک یا چند نمونه از ماسک هایی که برای پاکسازی منافذ پوست از آلودگی ها مناسب اند انتخاب نماید. در این مقاله توصیه های مراقبتی را نیز بیان کردیم تا علاوه بر پاکسازی سلامت پوست هم به خوبی حفظ شود.

از اینکه تا انتها با ما همراه بودید صمیمانه از شما سپاسگذاریم و امیدواریم مطالب ارائه شده در انتخاب یک ماسک پاکسازی مناسب پوست به شما کمک کند. پیشنهادات و نظرات خود را می توانید از طریق سایت جراحتو با ما در میان بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا